8. 2. 2013
Zastupitelstvo MČ Praha 4 ve čtvrtek večer všemi hlasy zamítla automobilový provoz na plánovaném Dvoreckém Mostě z Prahy 5 do Kublova v Podolí.
Most má vyústit proti Podolskému bazénu a původně měl být jen pro tramvaje, pěší a cyklisty. Náměstek Hudeček (TOP09) ale v poslední době plánovaný most zmiňoval jako automobilovou úlevu přetíženému městskému okruhu. Proti jeho plánům se včera na návrh zelených zastupitelů jednohlasně postavilo zastupitelstvo největší městské části.
Zastupitelstvo MČ Praha 4
I. zásadně nesouhlasí s provozem individuální automobilové dopravy na plánovaném mostě spojujícím Prahu 5 a Podolí.
II. ukládá starostovi MČ předat stanovisko MČ Praha 4 náměstkům HMP pro dopravu a územní plánování a předsedům příslušných výborů zastupitelstva HMP. Termín: ihned
(kompletní usnesení viz stránky MČ Praha 4)
„Celé roky slibují, že most bude jen pro tramvaje, pěší a cyklisty. Rozšířením o auta by se z Jeremenkovy a Podolské stala nová Jižní spojka, řidiči by si zkracovali cestu z městského okruhu na Smíchově do obchodních a kancelářských center na Pankráci a na Brumlovce a na Severojižní magistrálu a dálnici D1,“ zdůvodňuje postoj městské části předseda Klubu zelených zastupitelů Petr Štěpánek.
„Autostráda Jeremenkovou ze Smíchova na SJ magistrálu by zvýšila tlak na vybudování ramp na Severojižní magistrálu a další auta by zhoršila již tak negativně zatížené protředí v okolí ulice 5. května v Michli i na Pankráci,“ podpořila kolegy zastupitelka Alžběta Rejchrtová (SZ) z Michle.
Nový Podolský most je projednávám v rámci změny Přestavba Smíchovského nádraží – developerského záměru Sekyra Group. Výbor pro územní plán HMP shodou okolností včera odložil projednání záměru na 7.3.
Petr Štěpánek 608 702 154
Alžběta Rejchrtová 607 835 667