15. 8. 2011
Petici proti návratu kamiónů na městský okruh podepsalo přes víkend v Braníku skoro 400 obyvatel. Braničtí se s ní chystají za náměstkem primátora Březinou.
Návrat kamiónů na městský okruh je v rozporu se zásadami dopravní politiky HMP, především bodem II/14:
„Funkcí městského okruhu je umožnit regulaci automobilové dopravy zejména v centrální části města, převést diametrální a vnitro městské vztahy mimo ni a propojit oblasti středního pásma města. Městský okruh v zásadě vymezí oblast zákazu vjezdu těžkých nákladních automobilů. Má charakter městské sběrné komunikace. Funkcí vnějšího silničního okruhu je odvedení tranzitní automobilové dopravy mimo město, rozvedení vnější cílové a zdrojové dopravy a zajištění dopravního spojení okrajových částí města.“
a bodem II/10:
„Ve vnější nákladní přepravě je nezbytné usilovat o vyšší využití kombinované dopravy substrátů prostřednictvím železniční a vodní dopravy. Proto je třeba vytvářet vhodné podmínky pro překládání a krátkodobé skladování zboží ve vybraných pražských přístavech a na nákladových železničních nádražích. Dále je nutné podporovat snahu převést dálkovou přepravu nákladů z dopravy automobilové na dopravy železniční a vodní.“
„Pokud by město dodržovalo vlastní zásady a schválené dokumenty, stavěla by se dnes na Spořilově protihluková clona v délce 900 metrů [Akční plán snižování hluku – 2008] a část kamiónů by Prahu objížděla po železnici [Zásady dopravní politiky – bod II/10]. Zelení na zastupitelstvu HMP navrhli pro Spořilov polykarbonátový tunel, zastupitelé ODS a ČSSD hlasovali proti,“ kritizuje nečinnost města ve vztahu ke Spořilovu zastupitel Petr Štěpánek.
„Řešit problémy kamiónů jejich návratem do vnitřního města na městský okruh je naprosto nepřijatelné řešení. Kamiony musí na koleje a ne do rezidenčních čtvrtí. Braničtí i Spořilovští bojují za tutéž věc,“ odvolává se na Zásady dopravní politiky zastupitelka Kotvová.
„Věřím, že převládne zdravý rozum a že Rada HMP se bude snažit najít takové řešení, které nebude poškozovat Pražany, ale vezme odvahu postavit se lobby ČESMADu a kamiony vykáže mimo rezidenční oblasti, tedy z Braníka, Krče i Spořilova. Kapacita železniční sítě v ČR je pro takové řešení dostatečná,“ navrhuje tvrdší postup vůči dopravcům bývalý radní Štěpánek.
Iva Kotvová 604 346 741
zastupitelka MČ P4
Petr Štěpánek 608 702 154
zastupitel MČ Praha 4